• Wil je op jouw school aan de slag met domeinen, units of leerpleinen? 
  • Ben je begonnen met werken in units, domeinen of leerpleinen, maar weet je niet hoe het verder moet? 
  • Werk je al jaren met domeinen en wil je een frisse blik? 

Vanuit onze expertise geven wij advies en begeleiden wij scholen bij het zetten van de eerste of de volgende stap. 

Tjitske Bergsma (06-41467290 + t.bergsma82@gmail.com)

Tjitske is sinds 2024 directeur van Trivium College Amersfoort, een vmbo-school met leerpleinen. Hierdoor heeft zij momenteel minder tijd om andere scholen te begeleiden. Voor een incidentele lezing of een adviesvraag staat zij wel open.

Rianne Neering (06-15176696 + rianne@toetsrevolutie.nl

Rianne werkt als zelfstandig trainer en adviseur in het onderwijs. Behalve scholen die werken of willen werken met leerpleinen, begeleid zij ook:

  • scholen die een verandering in hun school willen realiseren. Door het opleiden van schoolcoaches bij stichting leerKRACHT en de opleiding schoolexperts formatief handelen bij Toetsrevolutie, heeft zij veel ervaring opgedaan met veranderprocessen in scholen. Zij kan goed duiden wat er in de school gebeurt en welke interventies daarbij passend kunnen zijn. Zij zal aansturen op een manier van werken waarbij het ‘waartoe’ van de verandering centraal staat en er telkens reflectie is op de praktijk aan de hand van dat wat de verandering beoogt. Dit kan op verschillende plekken in de organisatie, zoals het hele team, vakgroepen of jaarlaagteams, de schoolleiding en een groep kartrekkers in de school.
  • schoolleidingen die het eigenaarschap van hun teamleden willen vergroten. Samen met Magda Hoekman begeleidt zij schoolleidingen die voor ogen hebben om hun teamleden meer autonomie en initiatief te geven. Door middel van reflectie op het eigen handelen en door theorie over het vergroten van eigenaarschap, krijgen schoolleiders meer inzicht en handvatten om het eigenaarschap in hun school te vergroten.
  • formatief handelen en onderwijsontwerp (op leerpleinen). Bij Toetsrevolutie is Rianne trainer formatief handelen en onderwijsontwerp. Omdat zij goed op de hoogte is van de werkwijze op verschillende typen leerpleinen, kan zij makkelijk meedenken over het onderwijsaanbod op de leerpleinen. Wanneer het gaat om het ontwerpen van onderwijs kan zij met de ruime ervaring uit haar eigen praktijk en haar creatieve denkvermogen gemakkelijk meedenken. Hierbij zal zij gebruik maken van de ontwerpcyclus van Design Thinking.
  • keynotes. Zij kan over verschillende onderwerpen een inspirerende en interactieve keynote verzorgen. Denk hierbij aan leerpleinen, formatief handelen en zelfregulerend leren.