Benieuwd naar een recensie?

Het is alweer een paar maanden geleden dat het boek Nieuwe Onderwijsruimte verscheen. De tweede druk is een feit en inmiddels is er ook een aantal recensies geschreven waarin Nieuwe Onderwijsruimte wordt besproken. Zo staat Rob Kickert stil bij het onderwijsconcept, bekijkt Madeleine Lodeweges het boek vanuit de positie van schoolleiders en teams en ziet Juliette Dinghs vooral de waarde die het boek heeft om ruimte te maken voor het eigenaarschap van de leerling. Dus ben je nieuwsgierig of het boek ook iets voor jou, jouw team of jouw school is? Of ben je benieuwd hoe anderen het boek hebben ervaren? Lees dan één of meer van onderstaande recensies.

• Rob Kickert schreef een fijne recensie met veel vragen voor Stichting Nivoz“In het boek Nieuwe onderwijsruimte geven Rianne Neering en Tjitske Bergsma een zeer prettig leesbare vogelvlucht langs alle zaken waar je aan moet denken als je onderwijs in domeinen wilt verzorgen.” “Dat blijft ook mijn voornaamste vraag bij onderwijs op domeinen: voor wie werkt het?”
  • Madeleine Lodeweges schreef een blog over het boek, waarin ze het van harte aanbeveelt voor iedere school/team dat nadenkt over de bedoeling van onderwijs. “Een boek om je perspectief op onderwijs te verruimen.” “Het boek geeft zeer aansprekende voorbeelden voor docenten en schoolleiders in het PO en VO.”
  • Op de website van Vernieuwenderwijs vind je een recensie van Juliette Dinghs waarin ze laat zien op welke manieren je het boek kan gebruiken om je blik op je eigen onderwijspraktijk te verbreden. “Het kan je ideeën over onderwijs prikkelen en je laten inzien hoe je ruimte kunt creëeren in het bestaande onderwijs zodat er meer aandacht komt voor eigenaarschap van de leerling.”